در حال بارگذاری ...
جمعه 25 آبان 1403

گزارش کامل مراسم اختتامیه مسابقه ملی تولید محتوای فن ورز به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس

گزارش کامل مراسم اختتامیه مسابقه ملی تولید محتوای فن ورز به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به شرح زیر است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور : 100 هزار دانشجوی جدید  به دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای افزوده می شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از افزایش حدود 100 هزار دانشجوی جدیدالورود در این دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشجویان در مقطع کاردانی و کارشناسی بوده و ثبت نام آنان در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس، دکتر صالحی عمران در مراسم اختتامیه مسابقه ملی تولید محتوای فرصت کرونایی که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به صورت مجازی و با حضور معاونان فرهنگی وزارت بهداشت و وزارت علوم برگزار شد، با تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک دانشگاه مهارتی دارای 176 آموزشکده و دانشکده در سراسر کشور است که جمعیت 150 هزار دانشجو را شامل می شود.

وی بیان کرد: حدود 100 هزار دانشجو نیز در مقاطع کاردانی و کارشناسی در حال ثبت نام هستند که با حضور این دانشجویان تعداد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای به بیش از 200 هزار نفر افزایش می یابد.

صالحی عمران تصریح کرد: این دانشگاه قدمت تاریخی داد و یکی از دانشگاه های حضوری و رایگان آموزش عالی کشور برای انتقال مهارت بوده و جزء دانشگاه های ماموریت گرا برای مهارت آموزی و کمک برای ایجاد اشتغال و تولید به شمار می رود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره ملی فرصت کرونایی اشاره کرد و افزود: این جشنواره فرصتی ایجاد کرد تا  ارتباط این دانشگاه با وزارت بهداشت افزایش یافته و همچنین در اجرای طرح های مشترک بین دانشگاه و وزارت بهداشت هم افزایی داشته باشیم تا بتوان با اجرای طرح های مختلف آموزشی زمینه اشتغال و کارآفرینی بیشتری برای جوانان فراهم کنیم.

صالحی عمران بیان کرد: پس از شیوع کرونا سعی کردیم از همان روزهای  اول تهدید را تبدیل به فرصت کنیم و علاوه بر تطبیق برنامه های آموزشی به صورت مجازی و الکترونیکی در کارگاه های مهارتی نیز، تولید ماسک و سایر لوازم بهداشتی مورد نیاز جامعه را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از آموزش های مجازی و الکترونیک استقبال می کنیم، تاکید کرد: این موضوع زمینه ای را برای انتقال آموزش از یاددهنده به یادگیرنده فراهم ساخته و به نوعی ایجاد استقلال در یادگیری است.

صالحی عمران همچنین با بیان اینکه جشنواره ملی فرصت کرونایی و تولید محتوا نشان از بهره برداری مناسب از فضاهای مجازی و اهمیت تولید محتوا است، گفت:یکی از چالش های اساسی امروز در آموزش، تولید محتوا است که اگر دانشجو به تولید برسد می تواند به آموزش خوب نیز برسد، در واقع این جشنواره ها می تواند در انتقال یادگیرنده موثر باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای بیان کرد: دریافت یک هزار و 526 اثر توسط دبیرخانه جشنواره ملی فرصت سازی کرونایی نشان از اهمیت مشارکت دانشجویان در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی و حرکت به سمت ارتقاء تولید محتوا را می رساند.

معاون وزیر علوم: دانشگاه فنی و حرفه ای در رویدادهای اجتماعی نقش آفرین بوده است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست اظهار داشت: در جامعه امروز دانش و مهارت است که می تواند نیازهای گوناگون کشور و چرخ توسعه را سرعت بخشد.

دکتر غفاری با بیان اینکه آموزش های مهارتی از اولویت های این وزارتحانه است، بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از دانشگاه هایی است که با به توجه به نیاز آموزش های مهارتی شاهد فعالیت های درخشان در آن هستیم که این تلاش مربوط به امروز نیست و وقتی گذشته آن می کنیم در خصوص بحران ها و مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی همواره در کنار دانشگاه های دیگر بوده و حضور موثر داشته است.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تنوع رشته ها و واحدهای دانشگاهی در دانشگاه فنی و حرفه ای فراوان است و تاکنون نیز در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی بسیار خوبی داشته است.

غفاری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نخستین جشنواره ملی فرصت سازی کرونایی اشاره کرد و افزود: این جشنواره ها به دلیل خلاقیت و نوآوری که در آن وجود داشت جامعه را نسبت به معضل کرونا، هوشمندسازی و آگاه سازی بیشتر کمک می کند.

وی بیان کرد: آثار نوآورانه و بسیار متنوع در این جشنواره ارائه شد که می توان بخش هایی از آن را در اختیار مجموعه های مختلف قرار داد.

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه سلامت از مولفه های مهم جامعه امروز است و باید مبتنی بر یک خرد، شناخت و معرفت باشد گفت: این امر اکتسابی است و چه به صورت آشکار و پنهان باید به عنوان برنامه درسی برای جامعه در نظر کرفته شود.

یک هزار و 526 اثر به دبیرخانه جشنواره فرصت سازی کرونایی ارسال شد

در این مراسم دکتر مهدی معاون فرهنگی  رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس نیز اظهار داشت: در مسابقه ملی فرصت سازی کرونایی و تولید محتوای فن ورز به عنوان یک  جشنواره علمی و فرهنگی تلاش شد در روزهایی که دانشگاه تعطیل است، را در برنامه های فرهنگی دانشگاه مشارکت دهیم.

وی با ارائه گزارشی از روند مسابقه فرصت سازی کرونایی تصریح کرد: بخش های این مسابقه شامل فرهنگ سازی سلامت و آسیب های اجتماعی، خلاقیت، آموزشی، مهارتی و اخلاقی بود که آثار توسط دانشجویان سراسر کشور در قالب های مختلف به صورت هنری و ارسال از طریق فضای مجازی بوده است.

مهدی بیان کرد: یک هزار و 526 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری این آثار 19 اثر به عنوان برگزیده نهایی شناخته و 10 اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای از همکاری خوب وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه ها و موسسات مختلف آموزش عالی، اساتید، دانشجویان و به ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در میزبانی نخستین جشنواره ملی فرصت سازی کرونایی قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای فارس: آماده میزبانی از مسابقه ملی مهارتی فن ورز هستیم

در این مراسم دکتر محمدجامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس با تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: مسابقه ملی فرصت کرونایی به منظور استفاده حداکثری از ایده ها و خلاقیت های جوانان برگزار و 18 هزار دقیقه تولید محتوا در آن انجام شد.

وی با قدردانی از اعتماد دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به فارس در برگزاری رویدادهای ملی بیان کرد: این دانشگاه در دو سال گذشته میزبانی رویدادهای مختلف علمی و فرهنگی از جمله جشنواره حرکت، میزبانی از شش دبیرخانه اتحادیه انجمن های علمی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ، سه دبیرخانه عمران و حسابدای و دو دوره آموزش کارشناسان فرهنگی کشور را داشته است.

جامعی تصریح کرد: دانشگاه در راستای رسالت و مسئولیت های اجتماعی آماده است پس از عادی شدن شرایط جامعه مسابقه ملی مهارتی ملی فن ورز را میزبانی کند.

مشارکت 500 استاد و 470 دانشجو در برگزاری جشنواره ملی فرصت سازی کرونایی

دبیر علمی و اجرایی نخستین جشنواره ملی فرصت سازی کرونایی نیز اظهار داشت: در این جشنواره از  31 استان و 300 شهرستان شرکت کردند.

وی  بیان کرد:  500 استاد و 470 دانشجو به عنوان سفیران دانشگاه و بیش از 70 داور در برگزاری جشنواره ملی فرصت سازی کرونایی و تولید محتوای فن ورز شرکت کردند.

دکتر امیرحسین محرر با اشاره به دومین سال تاسیس  انجمن های علمی اظهار داشت: تشکیل اولین اتحادیه انجمن های علمی با رشته عمران شروع شد و بعد از یکسال این اتحادیه به سه اتحادیه افزایش یافته و 25 رویداد ملی و منطقه ای را در این دو سال برگزار کردیم.

وی افزود: یکی از این مسابقه ها، مسابقه مهارتی فن ورز بود که در پنج رشته به صورت استانی توسط دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر برگزار و در این راستا نیز پیشنهاد برگزاری المپیاد ملی مهارتی را در سطح کشور داریم .

براساس این گزارش، نخستین جشنواره ملی فرصت سازی کرونا و تولید محتوای فن ورز در پنج بخش شامل فرهنگ سازی سلامت و آسیب های اجتماعی، خلاقیت، آموزشی، مهارتی و اخلاقی  به شیوه ارائه آثار به صورت هنری و ارسال از طریق فضای مجازی توسط اداره کل دفتر برنامه ریزی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس برگزار و همکاری وزارتخانه های علوم و بهداشت، دانشگاه شیراز، 16 اتحادیه انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله انجمن علمی عمران، معماری دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز و اتحادیه انجمن های علمی عمران دانشگاه فنی و حرفه ای  و همچنین   اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس برگزار شد.

پس از تشکیل شورای سیاست گذاری و ارسال فراخوان به تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یک هزار و 526 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شدکه پس از داوری این آثار 19 اثر به عنوان برگزیده نهایی شناخته و 10 اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند که امروز در مراسم اختتامیه از برگزیدگان تجلیل شد.

انتهای پیام/